Project Description

AI-assisterade kirurgiska lösningar

I samband med att det Svenska medtech bolaget Ortoma gjorde sig klara för att gå in en kommersialiseringsfas fick Re:retail uppdraget att uppdatera varumärkesplattformen, ta fram en ny hemsida och en film för att lyfta fram några av nyckelfunktionerna med deras marknadsledande AI-assisterade kirurgiska lösningar.

”Den nya hemsidan är ett steg framåt i våra förberedelser för marknadslansering. Under det senaste året har vi gjort exklusiva demonstrationer för utvalda grupper. Vi har nu nått en fas där vi vill visa våra lösningar för en bredare målgrupp, inklusive användare, potentiella kommersiella samarbetspartners och våra aktieägare” säger Linus Byström, VD för Ortoma.

Kopplingen mellan konst, teknik och medicin finns sedan tidernas begynnelse, och nyfikenhet är en drivkraft. Ortoma är övertygande om att framsteg inom medicinvetenskapen kommer genom att använda spjutspetsteknik. Den nya profilen kopplar konst och medicin, genom den grekiska statyn Diskuskastaren, en ung atlet som kastar diskus från ca 460-450 f.Kr. och som en symbol för optimerad biomekanik och optimala medicinska resultat, med teknik, som symboliseras av Artificiell Intelligens och som konstant arbetar i bakgrunden.

Strategi/Creative direction: Robert Kos Re:retail, AD: Petter Engström, Film: Silverbullet